Emocje naszych dzieci - cz. 4

Jako ostatnia wystąpiła Dorota Bielecka z Przedszkola nr 67 w Warszawie. Uczestniczka opracowała scenariusz dotyczący nudy, ale nie zanudziła nas wcale.


Temat: Czy musimy sie nudzić?


 
Cele:
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania wewnętrznych i zewnętrznych objawów nudy
- ćwiczenie umiejętności przewidywania skutków odczuwania skutków nudy
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z odczuciem nudy
Przebieg:
4-latki
1. Rozmowa na podstawie Bajki o Hałaśliwym Smoku (z książki Bajki o smokach i rycerzach autorstwa Natalii Usenko i Andrzeja Niedźwiedzia)
2. Zabawa ruchowa do piosenki Kurz i już (KLANZA Zabawy i piosenki na wyciagnięcie ręki Anny Jędryki, Małgorzaty Wojtkowiak i Agnieszki Kaczmarczyk)
3. 101 sposobów na nudę - burza mózgów.


5,6-latki
1. O jakim uczuciu będziemy mówić? - scenka w wykonaniu nauczyciela
 ( np. na krześle siedzi dziecko, które bierze do ręki książkę, przerzuca kilka kartek i odkłada ją;  bierze smartfon przegląda coś, odkłada; ziewa; podchodzi do zabawek, wyjmuje je i po chwili rzuca w kat i siada niezadowolone)
Prowadzący zadaje pytania  typu:
- co odczuwało dziecko?
- czy było czymś zainteresowane?
- czy ciekawiły je wykonywane czynności?
Wspólne określenie definicji nudy, określenie jej zewnętrznych i wewnętrznych objawów.
2. opowiadanie O zajączku Szarusiu - rozmowa
- co wydarzyło sie dalej?
- jakie konsekwencje miały zachowanie Szarusia i Makarego?
- czy ich pomysły były tak samo zabawne dla innych mieszkańców lasu?
- czy dobrym sposobem na nudę jest dokuczanie innym?
- w jakich sytuacjach nudzisz się i co może z tego wyniknąć?
3. Zabawa ruchowa Kurz i już

4. 101 sposobów na nudę - burza mózgów.











Komentarze

Popularne posty z tego bloga