Kolorowy Potwór w Przedszkolu nr 350 "Jaśminowy Gaj"

 Pomimo realizacji własnych programów przedszkolnych Anna Sz. podzieliła się z nami swoimi zajęciami z dziećmi. Poniżej przedstawiamy  przebieg zajęć.


Zapraszamy do zapoznania się z pomysłami naszej koleżanki:

Scenariusz zajęć z wykorzystaniem książki

A. Llenas „Kolorowy potwór”- 5latki

Temat zajęcia: „W tajemniczej krainie z Kolorowym potworem”.

 Cele ogólne:

1. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej poprzez rozpoznawanie swoich uczuć oraz dostrzeganie ich u innych.

2. Dostrzeganie związku między emocjami i określonymi sytuacjami oraz doskonalenie umiejętności radzenia sobie z nimi.

 Cele szczegółowe:

Dziecko:

1. Uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat.

2. Potrafi rozpoznać i nazwać swoje emocje: radość, smutek, strach, spokój,

3. Wie, że każde emocje są w życiu potrzebne.

4. Doskonali umiejętność pracy w grupie.


  Pomoce dydaktyczne: książka A. Llenas „Kolorowy potwór”, emblematy z wizerunkiem potwora w 4 kolorach ( złość - czerwony, spokój -  zielony, radość - żółty, smutek – niebieski, strach - czarny), emblemat potwora pokolorowanego różnymi kredkami,  4 arkusze szarego papieru z narysowanymi konturami budynków, farby, pędzle, taśma malarska, piosenka „Chodź pomaluj mój świat” na pendrive.

  Metody pracy:
- słowne - książka - rozmowa

- czynne- zadania stawiane dzieciom

Forma pracy: indywidualna, grupowa

Przebieg zajęcia:

  1. Powitanie dzieci w kole – „Kłębuszek przyjaźni” – każde dziecko przekazuje sąsiadowi obok włóczkę, rozwijając ją.
  2. Dzieci siedzą w kole na dywanie. Słuchają opowiadania czytanego przez nauczycielkę „Kolorowy potwór”, poznają postać Kolorowego potwora, rozmawiają na temat tekstu, opowiadają o swoim nastroju.
  3. „Pokaż jak...” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Dzieci poruszają się po sali w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce nauczycielka pokazuje emblemat Kolorowego potwora w wybranym kolorze, dzieci mają za zadanie zaprezentować gesty i mimikę twarzy zgodną z wizerunkiem potwora.
  4. Pomidor” – Dzieci próbują rozśmieszyć siebie nawzajem lub zachować poważną minę.

5.    


„Lot na Tajemniczą Krainę” - zabawa ruchowa, na sygnał nauczycielki dzieci naśladują ruchem lot samolotów i lądowanie.

6.      „Tajemnicza kraina” - dzieci słuchają  o krainie w której żyją ludzie pozbawieni emocji. Wszystko jest tam szare i ponure.

7.      „Chodź pomaluj mój świat” - zadaniem dzieci będzie pomalowanie farbami budynków z Tajemniczej krainy aby jej mieszkańcy mogli doświadczać różnych emocji.

8.      Zakończenie zajęć.

opracowała i zrealizowała

Anna Schulz
29.04.2021 r.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga