Kolorowy Potwór w Przedszkolu nr 350 "Jaśminowy Gaj"
Pomimo realizacji własnych programów przedszkolnych Anna Sz. podzieliła się z nami swoimi zajęciami z dziećmi. Poniżej przedstawiamy przebieg zajęć.
Zapraszamy do zapoznania się z pomysłami naszej koleżanki:
Scenariusz zajęć z wykorzystaniem książki
A. Llenas „Kolorowy potwór”- 5latki
Temat zajęcia: „W tajemniczej krainie z Kolorowym potworem”.
Cele ogólne:
1. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej poprzez rozpoznawanie swoich uczuć oraz dostrzeganie ich u innych.
2. Dostrzeganie związku między emocjami i określonymi sytuacjami oraz doskonalenie umiejętności radzenia sobie z nimi.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
1. Uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat.
2. Potrafi rozpoznać i nazwać swoje emocje: radość, smutek, strach, spokój,
3. Wie, że każde emocje są w życiu potrzebne.
4. Doskonali umiejętność pracy w grupie.
Pomoce dydaktyczne: książka A. Llenas „Kolorowy potwór”, emblematy z wizerunkiem potwora w 4 kolorach ( złość - czerwony, spokój - zielony, radość - żółty, smutek – niebieski, strach - czarny), emblemat potwora pokolorowanego różnymi kredkami, 4 arkusze szarego papieru z narysowanymi konturami budynków, farby, pędzle, taśma malarska, piosenka „Chodź pomaluj mój świat” na pendrive.
Metody
pracy:
- słowne - książka - rozmowa
Forma pracy: indywidualna, grupowa
Przebieg zajęcia:
- Powitanie dzieci w kole – „Kłębuszek przyjaźni” – każde dziecko przekazuje sąsiadowi obok włóczkę, rozwijając ją.
- Dzieci siedzą w kole na dywanie. Słuchają opowiadania czytanego przez nauczycielkę „Kolorowy potwór”, poznają postać Kolorowego potwora, rozmawiają na temat tekstu, opowiadają o swoim nastroju.
- „Pokaż jak...” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Dzieci poruszają się po sali w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce nauczycielka pokazuje emblemat Kolorowego potwora w wybranym kolorze, dzieci mają za zadanie zaprezentować gesty i mimikę twarzy zgodną z wizerunkiem potwora.
- „Pomidor” – Dzieci próbują rozśmieszyć siebie nawzajem lub zachować poważną minę.
5.
„Lot na Tajemniczą Krainę” - zabawa ruchowa, na sygnał nauczycielki dzieci naśladują ruchem lot samolotów i lądowanie.
6. „Tajemnicza kraina” - dzieci słuchają o krainie w której żyją ludzie pozbawieni emocji. Wszystko jest tam szare i ponure.
7. „Chodź pomaluj mój świat” - zadaniem dzieci będzie pomalowanie farbami budynków z Tajemniczej krainy aby jej mieszkańcy mogli doświadczać różnych emocji.
8. Zakończenie
zajęć.
opracowała i zrealizowała
Anna Schulz
29.04.2021 r.
Komentarze
Prześlij komentarz