Dobre praktyki Iwony B. z Wiatrakiem matematycznym

Drogie koleżanki,

przedstawiamy Wam scenariusz zajęć naszej koleżanki Iwony z Przedszkola nr 170 w Warszawie. Bardzo dziękujemy za inspirację, myślę, że wszyscy są zainteresowani szkoleniem z wiatrakiem matematycznym, dlatego na końcu posta są namiary na firmę, która przeprowadza szkolenie. 

 


Zabawy z wiatrakiem matematycznym z dziećmi przedszkolnymi 


Cele główne:
  • Zna kolejność dni tygodnia,
  • Umiejętnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie mu dostępnym,
  • Realizuje podany rytm,
  • Układa i przelicza elementy,
  • Rozpoznaje kolory,
  • Ćwiczy koordynację wzrokowo- ruchowo- słuchową,
  • Ćwiczy koncentrację , uwagę i pamięć,
  • Uwalnia napięcie z całego ciała,
  • Uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych,
  • Uważnie słucha instrukcji słownej nauczycielki,
  • Wykonuje postawione zadania do wykonania,
  • Przyjmuje aktywną postawę w trakcie zajęcia. 
  • Dyscyplinowanie grupy.

Cele operacyjne(dziecko):

  • Pobudzanie wyobraźni, budowanie emocji i wyzwalanie energii,
  • Kształtowanie umiejętności współpracy i działania w grupie,
  • Kształtowanie pojęć matematycznych poprzez ruch i aktywność własną dzieci.

    Środki dydaktyczne:
    wiatrak matematyczny, fasolka, kasztany, tekst wiersza, pacynka misia.

  • Przebieg zajęć: 
    1.Zabawa Powitanka „Proszę żeby przywitały się i pomachały do mnie dzieci , które maja wstążkę w kolorze białym, brązowym..
    2.Zabawy z wiatrakiem matematycznym
      Liczy krupa - Każde dziecko zajmuje miejsce przy jednej wstążce i otrzymuje liczmany: kasztany. Nauczyciel prosi aby każde dziecko nazwało cyfrę przy której siedzi i pokazało ją na palcach. Następnie prosimy aby każdy ułożył na swojej wstążce tyle kasztanów ile wskazuje cyfra. Kolejny etap zabawy to odłożenie liczmanów i przesunięcie się o jedno miejsce w prawo. Nauczyciel prosi o ułożenie kasztanów np. o 3 więcej niż wskazuje liczba, o 1 mniej itp.
      Rytmy - Chodzenie po wstążkach według podanego rytmu np .biały, żółty, czerwony lub kwadrat, kółko , serce. - Każde dziecko zajmuje miejsce przy jednej wstążce i otrzymuje liczmany: kasztany i fasolki. Nauczyciel podaje rytm ,który dziecko musi ułożyć na wstążce np.: - ułóż na wstążce taki wzór: kasztan, kasztan, fasolka, kasztan, kasztan, fasolka. Nauczyciel zadaje pytania: Co będzie po kasztanie? Co będzie po fasolce.
      Jedzie pociąg Dzieci poruszają się śpiewając piosenkę „Jedzie pociąg z daleka ” Po końcowych słowach piosenki wszyscy zatrzymują się , nauczyciel mówi „Stacja” – serduszka , kwadraty itp. dzieci które maja z tym symbolem wstążkę rzucają ją na podłogę” i biegną poszukać najbliższej wolnej .
       Kolorowy tydzień – Dzieci siedzą na dywanie obok wiatraka. Losują karteczkę z nazwą dnia tygodnia. Następnie wspólnie recytują wiersz J. Brzechwy „Tydzień”. Gdy usłyszą podczas recytacji nazwy poszczególnych dni tygodnia ustawiają się na szarfach z odpowiednią cyfrą(od1 do7”)np. poniedziałek to 1-szy dzień tygodnia , wtorek drugi dzień tygodnia itd.
     3. Zabawa mało nas mało nas do pieczenia chleba tylko nam tylko nam serduszek tu potrzeba  - dzieci owijają się wstęgą do środka ,
     4. Zakończenie zajęć – rolowanie szarf zapinanie na guziczek.
                                                                                       oprac. Iwona Biała

    Zapraszam do fotogalerii:













     👅👇👈👉👊👋👌👍👎👏👆👇👈👉👊👋👌👀✋✊👍👎👏

    Tutaj można przeszkolić siĘ z WIATRAKA MATEMATYCZNEGO.




    ✊✊✊✊✊✊✊✊✋✋✋✋✋✋✋✋✋👌👌👌👌👌👌👌


Komentarze

Popularne posty z tego bloga