III spotkanie sieci - dobre praktyki w ramach projektu "Rozwijamy kreatywność z Wydawnictwem Mamania"
Drugą uczestniczką prezentującą swoje zajęcia
z książkami z Wydawnictwa Mamania była Agnieszka Majewska z Przedszkola Integracyjnego nr 38
w Warszawie.
"WIELKA KSIĘGA SUPERMOCY" Rozwijamy kompetencje społeczne.
______________________________________________________________________________________________
Temat: Co to jest "supermoc?
Uczestnicy: dzieci w wieku 5 - 6 lat
Cele:
- rozwijanie zainteresowania tekstem literackim,
- nabywanie umiejętności rozpoznawania i rozumienia znaczenia symboli,
- kształtowanie u dzieci umiejętności określania swoich cech oraz opisywania mocnych stron,
- kształtowanie pozytywnego obrazu siebie,
- rozwijanie ekspresji plastycznej.
Metody pracy:
słowna, oglądowa, praktycznego działania
Formy pracy:
grupowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: książka S. Isern i R. Bonilla "Wielka księga supermocy", obrazki z symbolami, kartki z konturami postaci człowieka, kredki, klej
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa nt. "Co to jest "supermoc"?", "Co to znaczy "mieć talent"?", "Jak można wykorzystać "supermoc"?"
2. Prezentacja książki, słuchanie jej fragmentów dotyczących muzyki, gotowania i tańca – nauczycielka czyta kolejno wybrane fragmenty książki, po każdym dzieci próbują określić, jaką "supermoc" posiada jej bohater.
3. Próba określenia przez dzieci, jakie "supermoce" posiadają – nauczycielka pokazuje dzieciom obrazki będące symbolami określonych "supermocy" np. kredki – rysowanie, klocki – konstruowanie budowli, nuty – muzyka, piłka - sport itp.
4. Wykonanie pracy plastycznej nt. "Ja i moje supermoce"– dzieci otrzymują rysunek postaci człowieka trzymającego w dłoniach 2 – 3 balony. W konturach balonów dzieci wklejają symbole "supermocy" prezentowane w poprzednim ćwiczeniu. Następnie uzupełniają kontury postaci o brakujące elementy, aby stworzyć rysunek siebie.
5. Prezentacja i omówienie prac przez dzieci.
Przedszkole Integracyjne nr 38 w Warszawie
👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM NA PODSTAWIE KSIĄŻKI "WIELKA KSIĘGA SUPERMOCY".
___________________________________________________________________________________
Temat: Rozmawiamy o supermocach.
Uczestnicy: dzieci w wieku 5, 6 - lat
Cele:
- rozwijanie zainteresowania tekstem literackim,
- kształtowanie umiejętności określania i nazywania cech i umiejętności osób, opisywania ich zachowań społecznych,
- rozwijanie poczucia własnej wartości,
- rozwijanie słownictwa.
Metody pracy:
słowna, oglądowa, praktycznego działania
Formy pracy:
grupowa, indywidualna
Środki dydaktyczne:
książka S. Isern i R. Bonilla "Wielka księga supermocy", etykiety z napisami: odwaga, cierpliwość, ciekawość, kartki z opisami osób
Przebieg zajęć:1. Rozmowa - nauczycielka prezentuje dzieciom etykiety z napisami: odwaga, cierpliwość, ciekawość, odczytuje je kolejno i pyta "Co to jest: odwaga/ cierpliwość/ ciekawość?", "Co to znaczy być odważnym/ cierpliwym/ zaciekawionym(zainteresowanym) otoczeniem?".
2. Słuchanie fragmentów książki dotyczących odwagi, cierpliwości i ciekawości - nauczycielka czyta kolejno wybrane fragmenty książki, po każdym dzieci próbują określić, jaki jest bohater, którą z wymienionych wcześniej cech posiada.
3. Określanie cech osób - nauczycielka odczytuje, krótkie zdania opisujące osobę np. "Marta na zajęciach czeka na swoją kolej", "Tomek interesuje się gwiazdami i planetami, często pyta o nie dorosłych", "Ola chętnie rozmawia z nowymi kolegami". Dzieci próbują określić, jaką cechę posiada dana osoba i przyporządkowywują kartę z opisem do właściwej etykiety.
4. Rozmowa o cechach dzieci, próba odpowiedzi na pytanie, która z cech, o których rozmawiamy najbardziej pasuje do dzieci.
Opracowała: Agnieszka Majewska
Przedszkole Integracyjne nr 38 w Warszawie
Komentarze
Prześlij komentarz