Pokłosie sieci i WAsze propzycje zajęć z dziećmi cz. 1
Nasze koleżanki chciały podzielić się swoimi pomysłami i przesłały nam swoje scenariusze zajęć.
Scenariusz do zajęć w gr II 4-latki
TEMAT: „Bardzo się lubimy więc jesteśmy czuli i mili”.
PROWADZĄCA: Anna S.
CEL OGÓLNY: Uwrażliwienie na
potrzeby innych ludzi (miłość, przyjaźń).
Kształtowanie postawy szacunku, empatii, miłości i życzliwości wobec innych.
Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez literaturę, ruch oraz kontakt
emocjonalny i fizyczny.
CELE SZCZEGÓŁOWE (dziecko):
- Uczestniczy w spotkaniu z teatrzykiem papierowym kamishibai książki
pt: „Czułość”.
- Nazywa emocje i uczucia, jakie towarzyszą słuchaniu opowieści.
- Szuka odpowiedzi na pytanie po co jest czułość.
- Nawiązuje pozytywne relacje z rówieśnikami, - współdziała w grupie, -odczuwa radość wspólnej zabawy.
- Bierze udział w twórczej, wspólnej zabawie.
METODY:
- czynne: praktyczne działanie
- oglądowe: obserwacji i pokazu
- słowne: objaśnienia i instrukcje.
FORMY: indywidualna, zespołowa, grupowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: skrzynka teatr kamishibai, Książka A. Guillopp
pt: „Czułość”, różowy kocyk, arkusze papieru z wyciętymi połówkami serc, nośnik pendrive z muzyką, farby białe i czerwone, odrysowane i wycięte z papieru dłonie dzieci,
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1 „Wszyscy są, witam Was”- powitanie z dziećmi.
2. „Mam tę moc” - dzieci siedzą kręgu, pokazują swoją wewnętrzną moc, następnie przekazują sobie kolejno w kręgu z rąk do rąk.
3. „Ludzie do ludzi"- zabawa ruchowa.
Dzieci poruszają się po sali w rytm słyszanej muzyki. Gdy muzyka ucichnie nauczycielka poleca, aby w parach dotykały się wymienionymi częściami ciała: głowa do głowy, ramię do ramienia, łokieć do łokcia, kolano do kolana,
ręka do kostki, ręka do ramienia.
4. „Czułość”- Nauczycielka zaprasza dzieci do teatrzyka
kamishibai słowami: „Papierowy teatr dla nas się otwiera drewniana kurtyna dla
nas się podnosi
o ciszę, uwagę teraz wszystkich prosi.
Drewniana skrzyneczka otwiera swe progi byś w świat zaczarowany przybył słuchaczu drogi!”. Następnie czyta dzieciom tekst opowiadania i pokazuje obrazki.
5. „Czym jest czułość?” - rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanego tekstu.
6. Zabawy w parach:
„Naklejka”- odklejanie od podłogi. Jedno dziecko z pary naśladuje smarowanie klejem rąk i nóg, a potem stara się przykleić mocno do podłogi. Drugie zaś stara się oderwać od podłogi najpierw ręce, potem nogi. Zmiana ról.
„Huśtawka” – dzieci w parach trzymają się za ręce, naprzemiennie wykonują przysiady.
„List do cioci Halinki” – dzieci wykonują masażyki w parach według instrukcji nauczycielki:
Do cioci Halinki: Posyłam ci malinki, maliny kłują, drapią, spadają i się rozgniatają. Pakujemy maliny do pudełka, naklejamy taśmę, znaczek, przybijamy pieczątkę i wysyłamy.
7. „Czułe serce”- Nauczycielka zaprasza dzieci do 2 stolików z przyklejonymi arkuszami papieru w kształcie połówek serca. Dzieci malują arkusze używając dłoni, mieszając farbę czerwoną z białą. Po wyschnięciu farby przykleją odrysowane i wycięte wcześniej przez nauczycielkę dłonie dzieci. Tworzą w ten sposób przytulone serce.
8. Podziękowanie za udział w zajęciach.
Komentarze
Prześlij komentarz