Pokłosie sieci i WAsze propzycje zajęć z dziećmi cz. 1

 Nasze koleżanki chciały podzielić się swoimi pomysłami i przesłały nam swoje scenariusze zajęć.

 


Scenariusz do zajęć w gr II 4-latki

 

TEMAT: Bardzo się lubimy więc jesteśmy czuli i mili”.

PROWADZĄCA: Anna S.

CEL OGÓLNY: Uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi (miłość, przyjaźń).
Kształtowanie postawy szacunku, empatii, miłości i życzliwości wobec innych.

Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez literaturę, ruch oraz kontakt emocjonalny i fizyczny.

CELE SZCZEGÓŁOWE (dziecko):

- Uczestniczy w spotkaniu z teatrzykiem papierowym kamishibai książki

 pt: „Czułość”.

- Nazywa emocje i uczucia, jakie towarzyszą słuchaniu opowieści.

- Szuka odpowiedzi na pytanie po co jest czułość.

- Nawiązuje pozytywne relacje z rówieśnikami, - współdziała w grupie, -odczuwa radość wspólnej zabawy.

- Bierze udział w twórczej, wspólnej zabawie.

 METODY:

- czynne: praktyczne działanie

- oglądowe: obserwacji i pokazu

 - słowne:  objaśnienia i instrukcje.

 FORMY: indywidualna, zespołowa, grupowa.

 ŚRODKI DYDAKTYCZNE:  skrzynka teatr kamishibai, Książka A. Guillopp

pt: „Czułość”, różowy kocyk, arkusze papieru z wyciętymi połówkami serc, nośnik pendrive z muzyką, farby białe i czerwone, odrysowane i wycięte z papieru dłonie dzieci,

 PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 1   „Wszyscy są, witam Was”- powitanie z dziećmi.

2.     „Mam tę moc” - dzieci siedzą  kręgu, pokazują swoją wewnętrzną moc, następnie przekazują sobie kolejno w kręgu z rąk do rąk.

3.     Ludzie do ludzi"- zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po sali w rytm słyszanej muzyki. Gdy muzyka ucichnie nauczycielka poleca, aby w parach dotykały się wymienionymi częściami ciała: głowa do głowy, ramię do ramienia, łokieć do łokcia, kolano do kolana,

ręka do kostki, ręka do ramienia.

4.     Czułość”-  Nauczycielka zaprasza dzieci do teatrzyka kamishibai słowami: „Papierowy teatr dla nas się otwiera drewniana kurtyna dla nas się podnosi
o ciszę, uwagę teraz wszystkich prosi.

Drewniana skrzyneczka otwiera swe progi byś w świat zaczarowany przybył słuchaczu drogi!”. Następnie czyta dzieciom tekst opowiadania i pokazuje obrazki.

5.     „Czym jest czułość?” - rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanego tekstu.

6.     Zabawy w parach:

„Naklejka”- odklejanie od podłogi. Jedno dziecko z pary naśladuje smarowanie klejem rąk i nóg, a potem stara się przykleić mocno do podłogi. Drugie zaś stara się oderwać od podłogi najpierw ręce, potem nogi. Zmiana ról.

„Huśtawka” – dzieci w parach trzymają się za ręce, naprzemiennie wykonują przysiady.

„List do cioci Halinki” – dzieci wykonują masażyki w parach według instrukcji nauczycielki:

Do cioci Halinki: Posyłam ci malinki, maliny kłują, drapią, spadają i się rozgniatają. Pakujemy maliny do pudełka, naklejamy taśmę, znaczek, przybijamy pieczątkę i wysyłamy.

7.     „Czułe serce”- Nauczycielka zaprasza dzieci do 2 stolików z przyklejonymi   arkuszami papieru w kształcie połówek serca. Dzieci malują arkusze używając dłoni, mieszając farbę czerwoną z białą. Po wyschnięciu farby przykleją odrysowane i wycięte wcześniej przez nauczycielkę dłonie dzieci. Tworzą w ten sposób przytulone serce.

      8. Podziękowanie za udział w zajęciach.

 Mamy nadzieję , że skorzystacie ze scenariusza ;-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga