Ostatnie spotkanie sieci ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI - relacja z zajęć cz.1

 17 kwietnia spotkałyśmy się ostatni raz w roku szkolnym 2022/2023 r.

Zajęcia rozpoczęła nasza nowa koleżanka w Wydziału Wspomagania Edukacji. Małgosia przeprowadziła zajęcia otwarte z wykorzystaniem kart narracyjnych z Wydawnictwa TIBUM
pt.: W lustrzanej sali - bajka (nie tylko) terapeutyczna.

Jak wyglądały zajęcia przypomnimy WAM scenariuszem, który opracowała autorka.

👇👇👇👇👇👇

Temat: ,,W lustrzanej sali”- rozwijamy kompetencje emocjonalne dzieci.
Grupa wiekowa: 5- 6 latki
Czas trwania: 60 min.

Przebieg lekcji:
1. Powitanie dzieci i wyrażenie radości z ich wizyty.

2.  Zbiórka przy linii i prośba o uruchomienie wyobraźni:
- pokażcie jak skrzypią drzwi,
- jak wysoki jest próg,
- jak wysokie są drzwi.

3. Przejście do wydzielonej części sali z przygotowanym teatrzykiem Kamishibai.

4. Bibliotekarz kieruje pytanie do dzieci:
Z czym kojarzy Wam się Japonia? Przedstawienie ilustracji kojarzących się z Japonią.

5. Czym jest Kamishibai? – przybliżenie dzieciom japońskiej techniki czytania.
KAMI to papier, SHIBAI to teatr. Kamishibai to papierowy, obrazkowy teatr lub inaczej teatr ilustracji.
Jest to technika opowiadania, czytania wywodząca się z Japonii, wykorzystując plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą lub kartonową skrzynkę (butai), – na wzór parawanu z teatrzyków marionetkowych – w której przedstawiane są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania
(źródło: https://www.tibum.pl/shop/co-to-jest-kamishibai).

5. Skierowanie uwagi dzieci na teatrzyk Kamishibai z wykorzystaniem elementów psychodramy (,,Ciii, ktoś woła, to nasz teatrzyk”, ,,Poprośmy go, by się otworzył”.

6. Bibliotekarz otwiera teatrzyk i czyta opowieść ,,W lustrzanej sali”. Ostatnia karta w teatrzyku jest sformułowana w formie pytań do dzieci: ,,Ile jest światów? Czy świat jest jeden? Który jest lepszy? Burka? Borysa? A może światów jest sześć? Lub siedem? A twój jest jaki? Jak byś opisał?”.

7. Zachęcenie dzieci do odpowiedzi na pytania zadane w opowieści.

8. Pytamy dzieci jakie emocje towarzyszą bohaterom czy znają
takie emocje z własnych doświadczeń, jak sobie z nimi radzą?

9. Zabawa naśladowcza ,,Lustro” - dzieci stoją w parach naprzeciwko siebie. Jedno z dzieci pokazuje różne miny i gesty wyrażające emocje (złość, radość, smutek, strach) drugie dziecko z pary próbuje je dokładnie powtórzyć. Potem następuje zamiana ról.

10. Dzieci tworzą kolaż z gazet ,,Swój świat”.



11. Chętne dzieci prezentują swoje prace przy użyciu teatrzyku Kamishibai.
 




      

 BARDZO DZIĘKUJEMY, że podzieliłyście się z nami własnymi refleksjami. 

 😊😊😊😊😌😍😍😍😍😍😊😊😊😊😌😉😉😉😉😁😁😁😂😂😂



Komentarze

Popularne posty z tego bloga