Ostatnie spotkanie sieci ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI - relacja z zajęć cz.1
17 kwietnia spotkałyśmy się ostatni raz w roku szkolnym 2022/2023 r.
Zajęcia rozpoczęła nasza nowa koleżanka w Wydziału Wspomagania Edukacji. Małgosia przeprowadziła zajęcia otwarte z wykorzystaniem kart narracyjnych z Wydawnictwa TIBUM
pt.: W lustrzanej sali - bajka (nie tylko) terapeutyczna.
Jak wyglądały zajęcia przypomnimy WAM scenariuszem, który opracowała autorka.
👇👇👇👇👇👇
Temat: ,,W lustrzanej sali”- rozwijamy
kompetencje emocjonalne dzieci.
Grupa wiekowa: 5- 6 latki
Czas trwania: 60 min.
Przebieg lekcji:
1. Powitanie dzieci i wyrażenie radości z ich wizyty.
2. Zbiórka przy
linii i prośba o uruchomienie wyobraźni:
- pokażcie jak skrzypią drzwi,
- jak wysoki jest próg,
- jak wysokie są drzwi.
3. Przejście do wydzielonej części sali z przygotowanym
teatrzykiem Kamishibai.
4. Bibliotekarz kieruje pytanie do dzieci:
Z czym kojarzy Wam się Japonia? Przedstawienie ilustracji kojarzących się z Japonią.
Z czym kojarzy Wam się Japonia? Przedstawienie ilustracji kojarzących się z Japonią.
5. Czym jest Kamishibai? – przybliżenie dzieciom japońskiej
techniki czytania.
KAMI to papier, SHIBAI to teatr. Kamishibai to papierowy,
obrazkowy teatr lub inaczej teatr ilustracji.
Jest to technika opowiadania, czytania wywodząca się z
Japonii, wykorzystując plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą lub
kartonową skrzynkę (butai), – na wzór parawanu z teatrzyków marionetkowych – w
której przedstawiane są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania
(źródło: https://www.tibum.pl/shop/co-to-jest-kamishibai).
5. Skierowanie uwagi dzieci na teatrzyk Kamishibai z
wykorzystaniem elementów psychodramy (,,Ciii, ktoś woła, to nasz teatrzyk”,
,,Poprośmy go, by się otworzył”.
6. Bibliotekarz otwiera teatrzyk i czyta opowieść ,,W
lustrzanej sali”. Ostatnia karta w teatrzyku jest sformułowana w formie pytań
do dzieci: ,,Ile jest światów? Czy świat jest jeden? Który jest lepszy? Burka?
Borysa? A może światów jest sześć? Lub siedem? A twój jest jaki? Jak byś
opisał?”.
7. Zachęcenie dzieci do odpowiedzi na pytania zadane w
opowieści.
8. Pytamy
dzieci jakie emocje towarzyszą bohaterom czy znają
takie emocje
z własnych doświadczeń, jak sobie z nimi radzą?
9. Zabawa naśladowcza ,,Lustro” - dzieci stoją w parach
naprzeciwko siebie. Jedno z dzieci pokazuje różne miny i gesty wyrażające emocje
(złość, radość, smutek, strach) drugie dziecko z pary próbuje je dokładnie
powtórzyć. Potem następuje zamiana ról.
11. Chętne dzieci prezentują swoje prace przy użyciu
teatrzyku Kamishibai.
BARDZO DZIĘKUJEMY, że podzieliłyście się z nami własnymi refleksjami.
😊😊😊😊😌😍😍😍😍😍😊😊😊😊😌😉😉😉😉😁😁😁😂😂😂
Komentarze
Prześlij komentarz