Dobre praktyki Iwony B. z Wiatrakiem matematycznym
Drogie koleżanki,
przedstawiamy Wam scenariusz zajęć naszej koleżanki Iwony z Przedszkola nr
170 w Warszawie. Bardzo dziękujemy za inspirację, myślę, że wszyscy są
zainteresowani szkoleniem z wiatrakiem matematycznym, dlatego na końcu posta są
namiary na firmę, która przeprowadza szkolenie.
Zabawy z wiatrakiem matematycznym z dziećmi przedszkolnymi
Cele główne:
- Zna kolejność dni tygodnia,
- Umiejętnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie mu dostępnym,
- Realizuje podany rytm,
- Układa i przelicza elementy,
- Rozpoznaje kolory,
- Ćwiczy koordynację wzrokowo- ruchowo- słuchową,
- Ćwiczy koncentrację , uwagę i pamięć,
- Uwalnia napięcie z całego ciała,
- Uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych,
- Uważnie słucha instrukcji słownej nauczycielki,
- Wykonuje postawione zadania do wykonania,
- Przyjmuje aktywną postawę w trakcie zajęcia.
- Dyscyplinowanie grupy.
Cele operacyjne(dziecko):
- Pobudzanie wyobraźni, budowanie emocji i wyzwalanie energii,
- Kształtowanie umiejętności współpracy i działania w grupie,
- Kształtowanie pojęć matematycznych poprzez ruch i aktywność
własną dzieci. Środki dydaktyczne:
wiatrak matematyczny, fasolka, kasztany, tekst wiersza, pacynka misia. - Przebieg zajęć:1.Zabawa Powitanka „Proszę żeby przywitały się i pomachały do mnie dzieci , które maja wstążkę w kolorze białym, brązowym..2.Zabawy z wiatrakiem matematycznymLiczy krupa - Każde dziecko zajmuje miejsce przy jednej wstążce i otrzymuje liczmany: kasztany. Nauczyciel prosi aby każde dziecko nazwało cyfrę przy której siedzi i pokazało ją na palcach. Następnie prosimy aby każdy ułożył na swojej wstążce tyle kasztanów ile wskazuje cyfra. Kolejny etap zabawy to odłożenie liczmanów i przesunięcie się o jedno miejsce w prawo. Nauczyciel prosi o ułożenie kasztanów np. o 3 więcej niż wskazuje liczba, o 1 mniej itp.Rytmy - Chodzenie po wstążkach według podanego rytmu np .biały, żółty, czerwony lub kwadrat, kółko , serce. - Każde dziecko zajmuje miejsce przy jednej wstążce i otrzymuje liczmany: kasztany i fasolki. Nauczyciel podaje rytm ,który dziecko musi ułożyć na wstążce np.: - ułóż na wstążce taki wzór: kasztan, kasztan, fasolka, kasztan, kasztan, fasolka. Nauczyciel zadaje pytania: Co będzie po kasztanie? Co będzie po fasolce.Jedzie pociąg Dzieci poruszają się śpiewając piosenkę „Jedzie pociąg z daleka ” Po końcowych słowach piosenki wszyscy zatrzymują się , nauczyciel mówi „Stacja” – serduszka , kwadraty itp. dzieci które maja z tym symbolem wstążkę rzucają ją na podłogę” i biegną poszukać najbliższej wolnej .Kolorowy tydzień – Dzieci siedzą na dywanie obok wiatraka. Losują karteczkę z nazwą dnia tygodnia. Następnie wspólnie recytują wiersz J. Brzechwy „Tydzień”. Gdy usłyszą podczas recytacji nazwy poszczególnych dni tygodnia ustawiają się na szarfach z odpowiednią cyfrą(od1 do7”)np. poniedziałek to 1-szy dzień tygodnia , wtorek drugi dzień tygodnia itd.3. Zabawa mało nas mało nas do pieczenia chleba tylko nam tylko nam serduszek tu potrzeba - dzieci owijają się wstęgą do środka ,4. Zakończenie zajęć – rolowanie szarf zapinanie na guziczek.
oprac. Iwona Biała
Zapraszam do fotogalerii:
👅👇👈👉👊👋👌👍👎👏👆👇👈👉👊👋👌👀✋✊👍👎👏Tutaj można przeszkolić siĘ z WIATRAKA MATEMATYCZNEGO.
✊✊✊✊✊✊✊✊✋✋✋✋✋✋✋✋✋👌👌👌👌👌👌👌
Komentarze
Prześlij komentarz