Dobre praktyki Iwony S. cz. 2 - relacja ze spotkania ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI
Drogie sieciaczki,
Prezentujemy
drugi pomysł ze spotkania koleżanki Iwony S. z Niepublicznego Przedszkola Słoneczny
Domek w Warszawie.
Dziękujemy za pomysł na Dzień Pluszowego Misia, może wykorzystamy?
Dziękujemy za pomysł na Dzień Pluszowego Misia, może wykorzystamy?
Przygody trzech misiów.
Cele ogólne :
· Przedstawienie opowiadania o przygodach trzech misiów
· Umożliwienie słuchania i zrozumienia tekstu literackiego
· Zwrócenie uwagi na elementy bajki - bohaterów i przedmioty
· Poznanie postaci bajki
· Poznanie bądź utrwalenie pojęć : mały, mniejszy i najmniejszy.
· Poznanie techniki plastycznej: orgiami płaskiego z koła
Cele operacyjne:
Dziecko:
- rozumie i stosuje pojęcia : mały, mniejszy i najmniejszy
- rozumie treść opowiadania
- przelicza do trzech
- tworzy misia metodą płaskiego orgiami z koła
Środki dydaktyczne:
- Tekst bajki ,,Złotowłosa i trzy misie”
- Zestaw rysunków przedstawiających przedmioty z domu misiów w trzech wielkościach ( należące do mamy, taty i małego misiaczka )
- Rekwizyty np. trzy miseczki bądź trzy łyżeczki w różnych wielkościach
Metoda i forma pracy:
- słowna i oglądowa
- indywidualna i grupowa
Przebieg zajęć :
1. Przeczytanie bajki Złotowłosa i trzy misie‘.
2.Rozmowa na temat bajki. Próba odtworzenia przez dzieci następujących po sobie zdarzeń. Zwrócenie uwagi na stosowanie słów: najpierw, potem, wcześniej.
3. Próba charakterystyki wyglądu i wielkości głównych postaci : największy tata, mniejsza misiowa mama, najmniejszy misiaczek.
Wprowadzenie cyfry trzy (trzy misie).
4. Dopasowanie rekwizytów do bohaterów bajki – ćwiczenia porównywania i nazywania wielkości .
Do kogo to należy ?Bajka nawiązuje do kilku przedmiotów
( miski, łyżki, krzesła i łóżka) , które są różnej wielkości .
Nauczyciel prosi o przyporządkowanie rekwizytów do postaci Mamy Misia, Misiaczka i Taty Misia – (dzieci otrzymują opaski z rysunkami misiów bądź zawieszki na szyję itp.). Nauczyciel prosi dziecko z opaską Misiaczka, aby spośród trzech miseczek wybrało tą, która do niego należy ,następnie łóżko, krzesło, łyżeczkę ( lub rysunki przedmiotów) – następnie Mamę i Tatę Misia .
5.Praca plastyczna:
- wykonanie misia metodą orgiami płaskiego z koła.
oprac. Iwona S.
Jak to wszystko wyglądało same zobaczcie w fotorelacji:
🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻
POLECAMY
Misia Uszatka do wypożyczenia w naszych zborach:
2. Wędrówki Misia Uszatka
https://integro.pbw.waw.pl/781900299780/janczarski-czeslaw/wedrowki-misia-uszatka
https://integro.pbw.waw.pl/781900299780/janczarski-czeslaw/wedrowki-misia-uszatka
3. Nowi przyjaciele Misia Uszatka
ZACHĘCAMY DO CZYTANIA DZIECIOM w najmłodszych grupach.
🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻
POLECAMY CIEKAWY BLOGG CHYTREJ
SZTUKI na Dzień Pluszowego Misia.
Marta
Chytra
Sztuka to połączenie pasji do twórczego i kreatywnego życia,
podróży i pedagogiki. Drukuj, planuj, twórz, baw się i rozwijaj.
🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻
Komentarze
Prześlij komentarz