Dobre praktyki Iwony S. cz. 2 - relacja ze spotkania ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI



 Drogie sieciaczki,

Prezentujemy drugi pomysł ze spotkania koleżanki Iwony S. z Niepublicznego Przedszkola Słoneczny Domek w Warszawie.

Dziękujemy za pomysł na Dzień Pluszowego Misia, może wykorzystamy?



Przygody trzech misiów.

Cele ogólne :
·        Przedstawienie opowiadania o przygodach trzech misiów
·        Umożliwienie słuchania i zrozumienia tekstu literackiego
·        Zwrócenie uwagi na elementy bajki  - bohaterów i przedmioty
·        Poznanie postaci bajki
·        Poznanie  bądź utrwalenie pojęć : mały, mniejszy i najmniejszy.
·        Poznanie techniki plastycznej: orgiami płaskiego z koła

Cele operacyjne:

Dziecko:
-  rozumie i stosuje pojęcia : mały, mniejszy i najmniejszy
- rozumie treść opowiadania
- przelicza do trzech
- tworzy misia metodą płaskiego orgiami z koła

Środki dydaktyczne:
- Tekst bajki ,,Złotowłosa i trzy misie”
- Zestaw rysunków przedstawiających przedmioty z domu misiów w trzech wielkościach ( należące do mamy, taty i małego misiaczka )
- Rekwizyty np. trzy miseczki bądź trzy łyżeczki w różnych wielkościach

Metoda i forma pracy:
- słowna i oglądowa
- indywidualna i grupowa


Przebieg zajęć :

1. Przeczytanie bajki Złotowłosa i trzy misie‘.

2.Rozmowa  na temat bajki. Próba odtworzenia przez dzieci następujących po sobie zdarzeń. Zwrócenie uwagi na stosowanie słów: najpierw, potem, wcześniej.

3. Próba charakterystyki wyglądu i wielkości głównych postaci : największy tata, mniejsza misiowa mama, najmniejszy misiaczek.
Wprowadzenie cyfry trzy (trzy misie).

4. Dopasowanie rekwizytów do bohaterów bajki – ćwiczenia porównywania i nazywania wielkości .
Do kogo to należy ?Bajka nawiązuje do kilku przedmiotów
( miski, łyżki, krzesła i łóżka) , które są różnej wielkości .
Nauczyciel prosi o przyporządkowanie rekwizytów do postaci  Mamy Misia, Misiaczka i Taty Misia – (dzieci otrzymują opaski z rysunkami misiów bądź zawieszki na szyję itp.). Nauczyciel prosi dziecko z opaską   Misiaczka, aby spośród trzech miseczek wybrało tą, która do niego należy ,następnie łóżko, krzesło, łyżeczkę  ( lub rysunki przedmiotów) – następnie Mamę  i Tatę Misia .

5.Praca plastyczna:
- wykonanie misia metodą orgiami płaskiego z koła.

6.Zakończenie zajęć.

                                                                             oprac. Iwona S.


Jak to wszystko wyglądało same zobaczcie w fotorelacji:


 


 🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻



POLECAMY  Misia Uszatka do wypożyczenia w naszych zborach:
3.    Nowi przyjaciele Misia Uszatka
ZACHĘCAMY DO CZYTANIA DZIECIOM w najmłodszych grupach.


 🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻


POLECAMY CIEKAWY BLOGG CHYTREJ SZTUKI na Dzień Pluszowego Misia.





Marta
Chytra Sztuka to połączenie pasji do twórczego i kreatywnego życia, podróży i pedagogiki. Drukuj, planuj, twórz, baw się i rozwijaj.

🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻🐻


Komentarze

Popularne posty z tego bloga