Emocje naszych dzieci - cz. 3.
Jako trzecia o radości swoje pomysły przedstawiła Dorota Zimoń z Przedszkola nr 416 w Warszawie.
Temat: Śmieszny portret – zajęcia plastyczne
Cele:
• Uświadomienie dzieciom, co to są uczucia oraz nazywanie ich.
• Nabywanie umiejętności wyrażania ich w formie plastycznej.
• Rozpoznawanie swoich uczuć oraz dostrzeganie ich u innych ludzi.
• Rozpoznawanie i określanie uczuć - odkrywanie siebie - wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Metoda:
• Słowna
• Działań praktycznych
Formy pracy:
• Indywidualna
• zbiorowa
Pomoce:
• nagranie piosenki pt. Śmieszny portret
• kartony białe, farby, pędzle,
1. Zabawa pantomimiczna Miejsce po mojej lewej stronie jest wolne, zapraszam na nie dzieci, które w domu mają kota ...
2. Zabawa ruchowa Witamy się bez słów. - Dzieci spacerują po sali i pozdrawiają się nawzajem za pomocą gestów bez dotykania
3. Piosenka pt.: Śmieszny portret sł. Karaszewski, muz Witkowska
Oto karton całkiem biały.
Zaraz będzie w farbie cały.
Wezmę pędzel, nie żartuję,
śmieszny portret namaluję!
Ref.: Cha, cha, cha, cha, cha, cha!
Bardzo zdolny jestem ja!
Cha, cha, cha…
kto maluje tak jak ja?
Oczy wielkie, zezowate.
I policzki piegowate.
Uszy wielkie jak u słonia,
zęby takie jak u konia.
Ref.: Cha, cha, cha, cha, cha, cha!
To naprawdę jestem ja?
Cha, cha, cha…
chyba to nie jestem ja!
Ręce suche jak badyle.
Palce prawie na dwie mile.
Głowa krągła niby bania,
co wyrasta spod ubrania.
Ref.: Cha, cha, cha, cha, cha, cha!
To naprawdę jestem ja?
Cha, cha, cha…
To ty jesteś a nie ja!
Podczas słuchania piosenki dzieci malują portret farbami
Dzieci wymieniają się pracami
5. Zabawa ruchowa Pokaż emocję swoja buzią.
- gdy pokazuje słoneczko i gra wesoła muzyka dzieci tańczą - gdy muzyka przestaje grać dzieci się śmieją,
- gdy pokazuje deszczyk dzieci chodzą smutne, gdy muzyka przestaje grać robią minki smutne.
Przypisujemy do znaków pogody konkretne emocje np. słońce – radość, deszcz – smutek, itp.
Na każdą przerwę w muzyce dzieci zatrzymują się, patrzą na wyznaczony symbole, pokazują emocję na swojej twarzy i swoim ciałem przypisaną do danego symbolu.
6. Zakończenie - Iskierka. Wszyscy uczestnicy stają w kręgu i puszczają iskierkę (uścisk
dłoni niewidoczny dla innych), który musi dojść z powrotem do osoby która, iskierkę
puściła. Osoba zaczynająca wypowiada słowa: Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg,
niechaj powróci do mych rąk.
Cele:
• Uświadomienie dzieciom, co to są uczucia oraz nazywanie ich.
• Nabywanie umiejętności wyrażania ich w formie plastycznej.
• Rozpoznawanie swoich uczuć oraz dostrzeganie ich u innych ludzi.
• Rozpoznawanie i określanie uczuć - odkrywanie siebie - wzmacnianie poczucia własnej wartości.
Metoda:
• Słowna
• Działań praktycznych
Formy pracy:
• Indywidualna
• zbiorowa
Pomoce:
• nagranie piosenki pt. Śmieszny portret
• kartony białe, farby, pędzle,
1. Zabawa pantomimiczna Miejsce po mojej lewej stronie jest wolne, zapraszam na nie dzieci, które w domu mają kota ...
2. Zabawa ruchowa Witamy się bez słów. - Dzieci spacerują po sali i pozdrawiają się nawzajem za pomocą gestów bez dotykania
3. Piosenka pt.: Śmieszny portret sł. Karaszewski, muz Witkowska
Oto karton całkiem biały.
Zaraz będzie w farbie cały.
Wezmę pędzel, nie żartuję,
śmieszny portret namaluję!
Ref.: Cha, cha, cha, cha, cha, cha!
Bardzo zdolny jestem ja!
Cha, cha, cha…
kto maluje tak jak ja?
Oczy wielkie, zezowate.
I policzki piegowate.
Uszy wielkie jak u słonia,
zęby takie jak u konia.
Ref.: Cha, cha, cha, cha, cha, cha!
To naprawdę jestem ja?
Cha, cha, cha…
chyba to nie jestem ja!
Ręce suche jak badyle.
Palce prawie na dwie mile.
Głowa krągła niby bania,
co wyrasta spod ubrania.
Ref.: Cha, cha, cha, cha, cha, cha!
To naprawdę jestem ja?
Cha, cha, cha…
To ty jesteś a nie ja!
Podczas słuchania piosenki dzieci malują portret farbami
Dzieci wymieniają się pracami
5. Zabawa ruchowa Pokaż emocję swoja buzią.
- gdy pokazuje słoneczko i gra wesoła muzyka dzieci tańczą - gdy muzyka przestaje grać dzieci się śmieją,
- gdy pokazuje deszczyk dzieci chodzą smutne, gdy muzyka przestaje grać robią minki smutne.
Przypisujemy do znaków pogody konkretne emocje np. słońce – radość, deszcz – smutek, itp.
Na każdą przerwę w muzyce dzieci zatrzymują się, patrzą na wyznaczony symbole, pokazują emocję na swojej twarzy i swoim ciałem przypisaną do danego symbolu.
6. Zakończenie - Iskierka. Wszyscy uczestnicy stają w kręgu i puszczają iskierkę (uścisk
dłoni niewidoczny dla innych), który musi dojść z powrotem do osoby która, iskierkę
puściła. Osoba zaczynająca wypowiada słowa: Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg,
niechaj powróci do mych rąk.
Komentarze
Prześlij komentarz