I spotkanie sieci w nowym roku szkolnym 2025-2026

Pierwsze spotkanie sieci ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI odbyło się w pierwszy poniedziałek października 

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

    Tematyka sieci w nowym roku szkolnym będzie dotyczyła rozwijania kompetencji kluczowych w nauczaniu. Na ostatnim spotkaniu się rozmawialiśmy o Waszych potrzebach i wybraliśmy temat: SŁOWO jak z nim pracować na pierwszym etapie edukacji.
Rozwijać będziemy kluczowe kompetencje  dziecka w zakresie: Porozumiewanie się w języku ojczystym.

Po zapoznaniu się celami działania sieci uczestniczki z warszawskich przedszkoli ćwiczyły pracę ze słowem na warsztatach: Abecadło kreatywnych pomysłów w poezji Juliana Tuwima.

Każde dziecko powinno znać utwór Juliana Tuwima "Ptasie radio", ale jak zrobić animację  czytelniczą do tego utworu? Wystarczy zrobić makietę radia, ale takie niezwykłego z gałęziami 
i ptakami. Ciekawe czy przedszkolaki słuchają radia w domu???

 


👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀

 

My przystąpiłyśmy do wykonania ilustracji do wiersza "Stół" poniżej są nasze pomysły 👇👇


 

Czasami mniej znaczy więcej. Ilustracja do słów:
"Na tym tartaku warczące piły
Tak drzewo cięły, że się stępiły".

🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳

Wiersz „Kotek” Juliana Tuwima to jedna z pierwszych rymowanek, które czytamy dzieciom w przedszkolu. Dlatego warto wykorzystać go jako punkt wyjścia do wprowadzenia najmłodszych w świat literatury dziecięcej.
Ze względu na swoją prostotę, rytmikę i bliskość tematyczną (zwierzątka), wiersz doskonale wpisuje się w potrzeby rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym.


Dodatkowo, nawiązując do tematu wiersza, możemy zaproponować dzieciom różnorodne aktywności rozwijające motorykę małą – czyli przygotowujące rączki do nauki pisania. 
Zabawy paluszkowe, rysowanie kotka, wyklejanki czy zabawy grafomotoryczne inspirowane tekstem, będą naturalnym i atrakcyjnym uzupełnieniem zajęć.

Fotogaleria przedstawi nasze wydzieranki:


 

Nauczycielki przedszkola wykazały się dużą kreatywnością – nie poprzestały jedynie 
na tradycyjnym wydzieraniu kotków. Zobaczcie, jakie różnorodne i pomysłowe prace plastyczne powstały z inspiracji wierszem.

 

                                                                        MIŚ

 

                                                                    MYSZ
 

                                                        I pani z grupy JEŻYKI

 🐁🐁🐁🐁🐀🐀🐀🐁🐁🐁🐀🐀🐀🐁🐁🐁🐀🐀🐀🐁🐁🐁🐀🐀🐀🐁🐁🐁🐀🐀

 Wiersz „Słoń Trąbalski” kryje w sobie wiele treści rozwijających dla dzieci – zarówno w aspekcie językowym, emocjonalnym, jak i poznawczym. Zainspirowani utworem, nauczyciele przygotowali autorską książeczkę, która w atrakcyjny sposób utrwala treść wiersza i wspiera rozwój kompetencji czytelniczych u najmłodszych.

Okładkę tej mini-książki stanowi sylwetka słonia, a jej wyjątkowym elementem jest trąba wykonana w formie 3D – przestrzenna, ruchoma część, która nie tylko wzmacnia walory estetyczne projektu, ale również pobudza wyobraźnię dziecka i zachęca do interakcji z książką.

 

🐘🐘🐘🐗🐗🐗🐗🐘🐘🐘🐗🐗🐗🐗🐘🐘🐘🐗🐗🐗🐘🐘🐘🐗🐗🐗 

 Wiersz „Dwa wiatry” może stać się doskonałą inspiracją do różnorodnych działań twórczych. Tym razem skłonił nauczycielki do zaprojektowania i wykonania własnego latawca jako pracy plastycznej. Oto jeden z efektów tej kreatywnej interpretacji literatury dziecięcej.

 


Taki latawiec aż prosi się o sprawdzenie w terenie – dlatego dzieci z radością wyruszyły na plac zabaw, aby przetestować swoje prototypy w praktyce. To doskonałe połączenie aktywności plastycznej, ruchowej i badawczej, które rozwija kreatywność, motorykę i ciekawość poznawczą.

 

🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 

 Zapraszam na drugie spotkanie sieci 17 XI 2025 godz. 13.00

        Temat spotkania to : Jak pracować z książkami Iwony Chmielewskiej  

 

Zgłoszenia tytułów proszę przesyłać na adres e-mail:
📧
Barbara.Szczepaniak@pbw.waw.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kolorowy Potwór w Przedszkolu nr 350 "Jaśminowy Gaj"