I spotkanie sieci w nowym roku szkolnym 2025-2026
Pierwsze spotkanie sieci ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI odbyło się w pierwszy poniedziałek października
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
Tematyka
sieci w nowym roku szkolnym będzie dotyczyła rozwijania kompetencji
kluczowych w nauczaniu. Na ostatnim
spotkaniu się rozmawialiśmy o Waszych potrzebach i wybraliśmy temat: SŁOWO jak z nim pracować na
pierwszym etapie edukacji.
Rozwijać będziemy kluczowe kompetencje dziecka w
zakresie: Porozumiewanie się w języku
ojczystym.
Po zapoznaniu się celami działania sieci uczestniczki z warszawskich przedszkoli ćwiczyły pracę ze słowem na warsztatach: Abecadło kreatywnych pomysłów w poezji Juliana Tuwima.
Każde dziecko powinno znać utwór Juliana Tuwima "Ptasie radio", ale jak zrobić animację czytelniczą do tego utworu? Wystarczy zrobić makietę radia, ale takie niezwykłego z gałęziami
i ptakami. Ciekawe czy przedszkolaki słuchają radia w domu???
👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀
My przystąpiłyśmy do wykonania ilustracji do wiersza "Stół" poniżej są nasze pomysły 👇👇
"Na tym tartaku warczące piły
Tak drzewo cięły, że się stępiły".
🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳
Wiersz „Kotek” Juliana Tuwima to jedna z pierwszych rymowanek, które czytamy dzieciom w przedszkolu. Dlatego warto wykorzystać go jako punkt wyjścia do wprowadzenia najmłodszych w świat literatury dziecięcej.
Ze względu na swoją prostotę, rytmikę i bliskość tematyczną (zwierzątka), wiersz doskonale wpisuje się w potrzeby rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym.
Dodatkowo, nawiązując do tematu wiersza, możemy zaproponować dzieciom różnorodne aktywności rozwijające motorykę małą – czyli przygotowujące rączki do nauki pisania.
Zabawy paluszkowe, rysowanie kotka, wyklejanki czy zabawy grafomotoryczne inspirowane tekstem, będą naturalnym i atrakcyjnym uzupełnieniem zajęć.
Fotogaleria przedstawi nasze wydzieranki:
Nauczycielki przedszkola wykazały się dużą kreatywnością – nie poprzestały jedynie
na tradycyjnym wydzieraniu kotków. Zobaczcie, jakie różnorodne i pomysłowe prace plastyczne powstały z inspiracji wierszem.
MIŚ
MYSZ
I pani z grupy JEŻYKI
🐁🐁🐁🐁🐀🐀🐀🐁🐁🐁🐀🐀🐀🐁🐁🐁🐀🐀🐀🐁🐁🐁🐀🐀🐀🐁🐁🐁🐀🐀
Wiersz „Słoń Trąbalski” kryje w sobie wiele treści rozwijających dla dzieci – zarówno w aspekcie językowym, emocjonalnym, jak i poznawczym. Zainspirowani utworem, nauczyciele przygotowali autorską książeczkę, która w atrakcyjny sposób utrwala treść wiersza i wspiera rozwój kompetencji czytelniczych u najmłodszych.
Okładkę tej mini-książki stanowi sylwetka słonia, a jej wyjątkowym elementem jest trąba wykonana w formie 3D – przestrzenna, ruchoma część, która nie tylko wzmacnia walory estetyczne projektu, ale również pobudza wyobraźnię dziecka i zachęca do interakcji z książką.
🐘🐘🐘🐗🐗🐗🐗🐘🐘🐘🐗🐗🐗🐗🐘🐘🐘🐗🐗🐗🐘🐘🐘🐗🐗🐗
Wiersz „Dwa wiatry” może stać się doskonałą inspiracją do różnorodnych działań twórczych. Tym razem skłonił nauczycielki do zaprojektowania i wykonania własnego latawca jako pracy plastycznej. Oto jeden z efektów tej kreatywnej interpretacji literatury dziecięcej.
Taki latawiec aż prosi się o sprawdzenie w terenie – dlatego dzieci z radością wyruszyły na plac zabaw, aby przetestować swoje prototypy w praktyce. To doskonałe połączenie aktywności plastycznej, ruchowej i badawczej, które rozwija kreatywność, motorykę i ciekawość poznawczą.
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀
Zapraszam na drugie spotkanie sieci 17 XI 2025 godz. 13.00
Temat spotkania to : Jak pracować z książkami Iwony Chmielewskiej
Zgłoszenia tytułów proszę przesyłać na adres e-mail:
📧 Barbara.Szczepaniak@pbw.waw.pl
Komentarze
Prześlij komentarz