Pokłosie sieci i WAsze propzycje zajęć z dziećmi cz. 2

Drugi scenariusz przesłała nam Ilona Wasilewska z Przedszkola nr 109 "Ludeczkowo" w Warszawie


Scenariusz zajęć z zakresu aktywności społecznej z wykorzystaniem książki
„Kolorowy potwór”

Ilona Wasilewska Przedszkole nr.109 „LUDECZKOWO”

MOJE EMOCJE

 Zajęcia realizowane w grupie dzieci 3 – letnich

Cele główne:
-umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji,
-nazywa podstawowe emocje : radość, złość i inne według możliwości dzieci
-budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby


Cele operacyjne:
Dziecko:
-rozpoznaje i nazywa własne emocje,
-wczuwa się w określone sytuacje,
-wypowiada się na temat emocji,
-rozumie i akceptuje uczucia innych

Metody:
- podająca
-praktyczna
-aktywizująca

Formy pracy:
-zbiorowa
-indywidualna

Środki dydaktyczne:
- tablica z obrazkami (symbolami przedstawiającymi różne nastroje ), wizytówki dzieci, obrazki przestawiające różne nastroje, kostki z emocjami,  książka „Kolorowy potwór”,  małe białe karteczki  16 x10 cm, kredki pastelowe, kleje, gotowe oczy

Przebieg zajęć:


1. Powitanie – zapoznanie z tematem dzisiejszego dnia „Moje emocje”

2. Zabawa pantomimiczna „Kostka emocji”.

Dzieci siedzą w kole na dywanie. Każde z nich rzuca kostką do kolegi po drugiej stronie dywanu. Na kostce przedstawione są piktogramy emocji. Każda para dzieci stara się nazwać emocje, które wyturlało i przedstawić je za pomocą mimiki twarzy lub gestu.

2.  Zabawa z wizytówkami ,,W jakim jesteś dziś nastroju?”
Dzieci umieszczają swoje wizytówki obok obrazków – symboli przedstawiających różne nastroje: słońce – radość, chmurka – trochę smutny, chmurka z deszczem – bardzo smutny,
błyskawica – zły
(Jeżeli w ciągu dnia nastrój dziecka zmieni się, przenosi ono swoja wizytówkę obok innego symbolu.)

3. Rozmowa kierowana „Do czego potrzebne są nam emocje?”

Jak to jest przeżywać emocje?

Jakie masz ulubione emocje?

Po czym poznajemy nasze emocje?

4. Zabawa dramowa

Dzieci kończą rozpoczęte przez nauczyciela zdania pokazując za pomocą min i gestów

Kiedy jest mi wesoło to............
Kiedy jest mi smutno to................
Kiedy się boje to..........................
Kiedy jestem zły to.........................
Kiedy jestem szczęśliwy to............................

5. Zabawa z książką „Kolorowy POTWÓR” – oglądanie ilustracji pop-up

Omawianie każdej strony z dziećmi.

Rozmowa na temat kolorowego potwora i uświadomienie, że każdy z nas ma tak samo jak on wszystkie kolor. Te kolory to emocje i są one nam potrzebne.

6. Zabawa plastyczna –

Dajemy dzieciom kawałek kartki i zachęcamy do polokowania na kolorowo, kolorowo zapełniając całą przestrzeń kartki. Kolorujemy kredkami pastelowymi

Jak wszystkie kartki są pokolorowane sprzątamy kredki.

Zachęcamy do podarcia kartki na kilka mniejszych.

Wspólnie z dziećmi każdy ze swoich ścinków układa na białej kartce stworka i przyklejamy.

(chodzimy pomiędzy dziećmi i doceniamy ich sukcesy w działaniu oraz pomysły)

Dajemy dzieciom różne oczy, które przyklejają, aby postać ożywić.  

Tworzymy GALERIĘ STWORKÓW.

(robimy spacer po Galerii, aby móc porozmawiać o stworkach)

Rozmawiamy o tym jak wyglądają nasze stworki. O tym, że każdy z nas jest inny i przez to wyjątkowy.

7. Zakończenie – podsumowanie doświadczeń i nowo zdobytych informacji
😊

Podziękowanie za wspólne działania.


Bardzo dziękujemy Ilonie za aktywne uczestnictwo na każdym spotkaniu i dzielenie się  swoimi pomysłami

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga