II Spotkanie sieci "DZIEŃ POSTACI Z BAJEK. W KRAINIE BAŚNI" Cz. 1

30 XI 2021 r. nauczycielki ZACZYTANYCH PRZEDSZKOLAKÓW spotkały się hybrydowo. Listopad od wielu lat to miesiąc baśni, bajek i bajeczek, dlatego prezentujemy pomysł naszej koleżanki z sieci.

Pierwsza część naszego spotkania odbyła się w formie stacjonarnej, na której Anna O-B.
z Przedszkola nr 385 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Warszawie przedstawiła swoje pomysły Dzień postaci z bajek.

Zajęcia rozpoczęły się wspaniałym zaklęciem 👇👇👇👇👇👇👇



Ania sprawdziła naszą wiedzę poprzez pokręcone bajki. Przypomniałyśmy sobie, czy dobrze pamiętamy bajki ;-)



Co jeszcze ćwiczyłyśmy zobaczcie w fotorelacji:



Przypomniałyśmy sobie bajkę, której dawno nie czytałyśmy dzieciom.

 
 
 
Nasza koleżanka podzieliła się z nami fenomenalnym scenariuszem, który prezentujemy

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇



 „DZIEŃ POSTACI Z BAJEK. W KRAINIE BAŚNI ”

Cele ogólne:
·rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami i baśniami,
·
tworzenie sytuacji doskonalących mowę, zdolność koncentracji, skupienia uwagi
·
kształtowanie umiejętności samodzielnego rozwiązywania sytuacji problemowych,
·
stwarzanie okazji do swobodnej i twórczej ekspresji (ruchowej, muzycznej),
·
kształtowanie u dzieci postawy kulturalnego zachowywania się w czasie imprezy przedszkolnej.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
·
rozpoznaje baśniowych bohaterów,
·
wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności w działaniu,
·
stosuje się do ustalonych umów i reguł w proponowanych zabawach,
·
rozwija umiejętność koncentracji uwagi, słucha, rozumie,
·
współpracuje w grupie.

Wszyscy, którzy…” – zabawa na powitanie z chustą animacyjną.
Nauczycielka zaprasza dzieci w podróż do „Zaczarowanej krainy baśni”. Tłumaczy, iż najpierw chciałaby sprawdzić jakie są baśniowe upodobania dzieci. Prosi, by wszyscy chwycili w ręce kolorową chustę i wykonywali wspólnie polecenia:

· dzieci, które lubią słuchać baśni o wróżkach zamieniają się miejscami przechodząc pod chustą

Następnie, zaprasza dzieci, by położyły się na chuście z nogami  zwróconymi w kierunku jej środka.

· dzieci, które lubią słuchać baśni o czarownicach i złych duchach turlają się w prawo

· dzieci, które lubią tworzyć własne baśnie, siadają na chuście i chwytają się za ręce.

Magiczny napój” – spokojna zabawa w kole (inscenizacja).

Prowadząca opowiada: Jeśli chcemy przenieść się w jakieś ciekawe miejsce, może nam pomóc wypicie czarodziejskiego napoju, pod warunkiem, że nie dodamy do napoju żadnych złych składników. Wypowiada zaklęcie: „Garstka fantazji, szczypta radości, niech ta grupa w krainie baśni zagości”. Zaprasza dzieci do zabawy. „Zaczarowany kubek” jest przekazywany z rąk do rąk. Dzieci siedząc nadal na chuście wybierają się w podróż do „Zaczarowanej krainy baśni”.

Kopciuszek”
Książę stanął przed gankiem domu wdowca, macocha wybiegła mu naprzeciw, zapraszając uprzejmie. Trzy córki, strojąc skromne minki, usiadły na krzesłach i wyciągnęły przed siebie nogi. Książę zaczął mierzyć pantofelek, który, o dziwo, pasował na stopy wszystkich sióstr. – Ooo.., – zawołał książę.

Czerwony Kapturek”
Chrr..., chrrr.. – słychać było głośne chrapanie wilka. Do chatki weszła mała dziewczynka w czerwonej czapeczce. Zbliżyła się do łóżka. Otworzyła usta i z wielkim apetytem połknęła smacznie śpiącego wilka.

Kot w butach”
Był sobie pewien młynarz, który zostawił swemu kotu w spadku młyn i osła.
To ci dopiero majątek! – westchnął kot. Natychmiast więc wybrał się na zakupy do miasta i kupił sobie buty. Kocur tak wystrojony z lubością podkręcał wąsa, a sąsiedzi z podziwem mówili: No, no! To ci kocur!

Brzydkie Kaczątko”
Nad jeziorem w swym gnieździe siedziała kaczka, wysiadywała pisklęta. Nudziła się ogromnie. Aż w końcu jedno po drugim zaczęły pękać jaja i wychodzić z nich piękne kaczuszki. Pozostało tylko jedno jajo, a z niego wyskoczył piękny, młody królewicz.

,,Królewna na ziarnku grochu”
Jak Ci się spało księżniczko?; Nie chcę by zabrzmiało to niegrzecznie, ale niestety przez całą noc, nie zmrużyłam oka, bo coś mnie okropnie uwierało, jestem od tego cała posiniaczona, chyba pod materacami leżał ogromy kasztan?

,,Jaś i Małgosia”
Dzieci znowu zaczęły iść, ale zabłąkały się jeszcze głębiej w las. Gdy przyszło południe, zobaczyły pomiędzy drzewami dziwny domek , na którego dachu usiadł srebrny ptaszek.. Gdy dzieci podeszły bliżej, zobaczyły, że dom zbudowany był z chleba a przykryty był kawałkami pysznej szynki i plasterkami ogórka.

Zaczarowane jabłko - zabawa rozwijająca szybkość i refleks.
Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel puszcza w obieg "zatrute jabłko". Dzieci muszą je sobie podawać z rąk do rąk podczas trwania muzyki. Na przerwę w muzyce dziecko, które zostanie z jabłkiem "zapada w sen"- odpada z gry. Zwycięża drużyna, której członek jako ostatni zostanie na "placu boju".

 Pomagamy Kopciuszkowi” –zabawa rozwijająca sprawność manualną.

Wybór dwóch drużyn. Zespoły otrzymują po dwie miski. Jedną pustą, a drugą wypełnioną ryżem i guzikami. Zadaniem drużyn jest jak najszybsze oddzielenie guzików od ryżu.

 Kim ja jestem? – zabawa rozwijająca umiejętność zadawania pytań.

Ochotnik siada na krześle, a nauczyciel zakłada mu na głowę opaskę z obrazkiem postaci . Zadaniem ochotnika jest odgadnięcie, kim jest. W tym celu zadaje pytania, na które odpowiadają wskazane przez niego dzieci (pytania muszą być tak skonstruowane, aby przedszkolaki mogły odpowiedzieć tak/nie

 Gdzie ukryły się krasnoludki? – zabawa tropiąca.

 Prowadzący ukrywa przed zajęciami małe kartoniki z obrazkiem krasnoludków. Przedszkolaki spacerują po całej sali i próbują je odnaleźć. Kiedy znajdą krasnoludka siadają na dywanie i wymyślają dla niego imię.

Podsumowanie uroczystości. Opuszczenie „Krainy baśni”- zabawa z chustą animacyjną.

Dzieci falują chustą, udając start balonu. Kolejno podnoszą chustę wysoko do góry i wskakują pod nią tak, by opadła im na głowy. Prowadząca zaprasza do powrotu na chustę; włącza spokojną muzykę, wszyscy zamykają oczy, marzą.

opracowała
Anna Ochnik-Bieniek
Przedszkole 385 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Warszawie


Komentarze

Popularne posty z tego bloga