Walentynkowe bajki - cz. II

Iwona zaprezentowa艂a nam sw贸j scenariusz, kt贸ry nazwa艂a po prostu Walentynki 馃挀
Temat: Walentynki 
Cele og贸lne:
- u艣wiadomienie dzieciom, czym jest mi艂o艣膰,
- nawi膮zanie kontakt贸w interpersonalnych podczas wsp贸lnych zabaw, wytwarzanie radosnego nastroju w grupie,
- doskonalenie umiej臋tno艣ci rozpoznawania uczu膰.
- nabywanie umiej臋tno艣ci wyra偶ania ich w formie plastycznej.
- kszta艂cenie umiej臋tno艣ci s艂uchania odczytywanego przez nauczyciela tekstu oraz umiej臋tno艣ci wypowiadania si臋 nt. wys艂uchanego tekstu.
- utrwalenie poj臋cia: para,
- doskonalenie umiej臋tno艣ci czytania,
- doskonalenie spostrzegawczo艣ci i percepcji wzrokowej.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- potrafi scharakteryzowa膰  uczucie mi艂o艣ci,
- potrafi wymieni膰 bohater贸w opowiada艅 G. Kasdepke  „Mi艂o艣膰” oraz wypowiada si臋 na temat tre艣ci,
- potrafi wsp贸艂pracowa膰 z r贸wie艣nikami,
- rozumie poj臋cie : para,
- uk艂ada poci臋te obrazki,
- dokonuje pr贸b odczytywania s艂贸w,
- czerpie rado艣膰 ze wsp贸lnej zabawy.
Metody pracy:
- s艂owna: s艂uchanie tekstu czytanego przez nauczyciela, rozmowa kierowana, pogadanka.
- zabawowo-zadaniowa: taniec, pantomima,
- aktywizuj膮ca: „burza m贸zg贸w”
Formy pracy:
- zbiorowa,
- zespo艂owa
- indywidualna.
Pomoce: ksi膮偶ka G. Kasdepke Kocha, lubi, szanuje, czyli jeszcze o uczuciach (opowiadanie pt. Mi艂o艣膰),p艂yta CD z nagraniem piosenki Taniec – przyklejaniec, brystol, klej, pastele.
PRZEBIEG ZAJ臉膯:
1. Powitanie: iskierka przyja藕ni (Posy艂am iskierk臋 w kr膮g – niech powr贸ci do mych r膮k.”) i wprowadzenie do tematu zaj臋膰.
(Co to s膮 uczucia, jakie  znamy, w jaki spos贸b mo偶na je wyrazi膰 – w zachowaniu, s艂owach, mimice i gestach? Wyja艣nienie nazwy 艣wi臋ta zakochanych - Walentynki.)
2. Wprowadzenie do opowiadania  – przedstawienie g艂贸wnych bohater贸w: pani Mi艂ka i jej narzeczony – Kuba, przedszkolaki: Zosia, Rafa艂ek, Bodzio, Rozalka, Grze艣, oraz Pajacyk, pani dyrektor, i miejsca (przedszkole), gdzie  rozgrywa si臋 akcja opowiadania.
3. G艂o艣ne odczytanie przez nauczyciela opowiadania „Mi艂o艣膰”.
4. Rozmowa kierowana na temat tre艣ci opowiadania.
(Co si臋 dzia艂o z bohaterami opowiadania, kto w kim si臋 zakocha艂, jak zachowywa艂y si臋 osoby zakochane?).
5. Rozmowa nt. uczucia mi艂o艣ci.
(Kogo kochamy, jak okazujemy mi艂o艣膰, czy mo偶na kocha膰 tylko ludzi, jakie kolory symbolizuj膮 to uczucie?)
6. Zabawa ruchowo-taneczna „Taniec- przyklejaniec”. Dzieci dobieraj膮 si臋 w pary, inscenizuj膮 ruchem i gestem melodi臋 i tekst odtwarzanej piosenki.
7. Serca – puzzle. Dzieci dobieraj膮 do pary po艂贸wki serc i odczytuj膮 zapisane na nich wyrazy okre艣laj膮ce uczucie mi艂o艣ci.
Podejmuj膮 pr贸by wyra偶enia ich, mimik膮, gestem, ruchem.
8. Plakat „ Mi艂o艣膰”. Dzieci przyklejaj膮 na brystol serca z wyrazami okre艣laj膮cymi uczucie mi艂o艣ci i wyra偶aj膮 je w formie plastycznej.
10. Podsumowanie zaj臋膰 – om贸wienie plakatu.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga