RELACJA-INTEGRACJA SIECI ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI

 Serdecznie witamy nowe koleżanki w sieci ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI.

 

 
W poniedziałek miałyśmy przyjemność spotkać się pierwszy raz w roku szkolnym 2022/23. Jak nazwa sieci wskazuje głównym powodem spotkań jest popularyzacja czytelnictwa już na pierwszy etapie szkolnym. W tym roku rozpoczynamy projekt Seria Emocji - NIEUSTRASZENI z Wydawnictwem Mamania.

 Na spotkaniu przedstawiłyśmy nowym uczestniczkom główne cele sieci:

- Wymiana doświadczeń,
-
Pozyskiwanie metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów
- Poszerzanie kompetencji uczestników i ich podopiecznych
- Tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby przedszkoli
- Nawiązywanie kontaktów.

Po tym nastąpiła Integracje grupy, poniższymi animacjami:

1. PRZYWITAJ SIĘ GESTEM (drama)
-
Szukajcie niestandardowych, zaskakujących pomysłów!
- Na forum grupy każda para pokazuje wymyślony gest.

- Uwaga! Gesty nie mogą się powtarzać, dlatego lepiej mieć
wiele pomysłów.

                                                                 Dwa bociany

                                                                    Wojsko

                                            To nie są pszczółki, to są DWA ŁOSIE!

2. Moje umiejętności - uczestniczki przedstawiły swoje ukryte umiejętności, czasami ukryte lub zapomniane. Wykorzystałyśmy dymek komiksowy -kartka papieru. Propozycje gotowych dymków znajdziecie TUTAJ: Emocje dziecka

3. MAKARON
-
Zadaniem pary, jest umieścić makaron między palcami wskazującymi oraz wprawić go w ruch.
- Podczas muzyki ruch rąk i makaronu powinien być na tyle powolny, aby makaron nie spadał na ziemię


 

4. RZEŹBIARZ I TWORZYWO
- Pary stają naprzeciwko siebie, następnie jedna osoba zamyka oczy,
a druga przyjmuje dowolną pozę.
- Osoba z zamkniętymi oczami bada za pomocą dotyku ułożenie ciał swojego partnera, tak, aby na tej podstawie móc odtworzyć przyjętą pozę.

- Następnie osoba badająca odtwarza pozę swojego partnera i otwiera oczy.

- Oboje porównują na ile replika posągu jest zgodna z oryginałem - następuje odwrócenie ról.




**********************************************************************************************************


DRUGĄ CZEŚĆ spotkania poprowadziła ALEKSANDRA RUSZKOWSKA Z WYDAWNICTWA MAMANIA i przybliżyła zasady uczestnictwa w projekcie, który skierowany do przedszkoli.


**********************************************************************************

TRZECIA CZĘŚĆ spotkania to praca z książkami, które dotyczą emocji i empatii. Uczestniczki otrzymały rożne tytuły, ale zanim  połączyły się w grupy musiał zastosować następna zabawę integracyjną a mianowicie:

5. JAK SZNURUJĘ BUTY? - dobieramy się w pary lub grupy wg sposobu sznurowania butów.

PRACA z tekstem literackim była pretekstem do wymiany doświadczeń jak pracować z książką. Nauczycielki wykorzystały swoje doświadczenie w pracy z dziećmi. Pomysłów było wiele, poniżej prezentujemy tytuły oraz gotowe praktyki do wykorzystania.



                Koleżanki z Przedszkola "Niegocińskie Skrzaty" maiły takie pomysły

                                      Propozycje do książki:
Gdzie jest pan Amos?


                            "Kury, czyi krótka historia o wspólnocie" okazała się horrorem ;-)


Książka zawiera gotowe pomysły na pracę plastyczne z dziećmi, tylko czerpać




Inspirujmy się, przypominajmy sobie nawzajem metody pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym! To jest nasz główny cel spotkań sieci samokształcenia ZACZYTANE PRZEDSZKOLAKI. Jak zwykle uczestniczki nas zaskoczyły swoją kreatywnością.

                      BARDZO DZIĘKUJEMY i widzimy się 21 XI 2022 r. godz. 13.00.









Komentarze

Popularne posty z tego bloga