Niesamowite zajęcia Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne 3 marca 2025
Nella z Przedszkola nr 259 "Leśna Bajka"
Nasza koleżanka przedstawiła propozycje zabaw z wykorzystanie Ruchu Weroniki Sherborne. Przedstawiamy fotorelacje oraz scenariusz przesłany przez autorkę.
👆👆👇👇👈👈👉👉👊👊👊👊👊👋👋👌👌👌👍👍👍👐👐👐👐👏👏👏👏👈
METODA DRAMY
Osoby dołączają do rzeźby - dotykając osoby (plecy, łokcie, kolana)
Jak widać zabawa świetna!
Linijka - pomysł na prezent dla dziecka, który kończy już edukację w przedszkolu
👇👇👇👇👇👇👇👇👈👈👈👈👈👈👈👊👊👊👊👊👊👊👋👋👋👋
Temat: Ruchu
Rozwijającego Weroniki Sherborne
Data: 03.03.2025r
Grupa 4,5 latki
Osoba prowadząca: Nella Makowiak
Formy: indywidualna, grupowa
Metody:
§ metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
Cele:
§ - świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego,
§ - świadomości przestrzeni i działania w niej,
§ - dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu (ćwiczenia oparte na relacji ,,z”, relacji ,,przeciwko”, relacji ,,razem”)
§ - zaufania do samych siebie i otoczenia , możliwości twórczego
wyrażania siebie
__________________________________________________________________________________________________
Przebieg zajęć:
Struktura zajęć |
Planowanie do realizacji ćwiczenia i relacje. |
Uwagi |
Powitanie grupy |
Powitanie ciałem – powitanie dłońmi, łokciem, kolanem.
|
|
STOPIEŃ I Ćwiczenia świadomości ciała i przestrzeni |
Pozycja podłogi: § Ślizganie, wolne poruszanie się, § Wicie się na brzuchu, plecach, § Zwijanie się, Pozycja siedząca: § Kolana: chowanie, poklepywanie, masowanie, łaskotanie, uderzanie, § Łokcie: chowanie, poklepywanie, masowanie, łaskotanie, uderzanie, § Stopy: tupanie stopami o podłogę, robienie kółek w powietrzu, § Ramiona: prostowanie, zginanie, potrząsanie, § Ręce: klaskanie potrząsanie Pozycja stojąca: § Nogi: chodzenie, bieganie – duże kroki, małe kroczki, § Całe ciało: turlanie, zajmowanie ciałem jak największej ilości miejsca, napinanie, wydłużanie, zmniejszanie, § Upadanie: z boku do przodu lub do tyłu, Świadomość ciała: § Przestrzeń osobista/leżenie na plecach/siedzenie i stanie,
|
Zbadaj przestrzeń ponad sobą, z boku używając ramion i nóg. |
Relacje „z” |
§ Plecy do pleców: ocieranie się, pchanie wzajemne pleców partnera, § Ślizganie na plecach: jedno dziecko pcha drugie po podłodze, § Kołysanie/bujanie: dzieci siedzą jeden za drugim; dziecko siedzące z tylu, trzymając swoje ręce na ramionach dziecka z przodu-delikatnie je kołysze, § Turlanie: turlanie partnera „od siebie”, „do siebie”,
|
|
Relacje „przeciwko” |
§ Pchanie plecami: pchanie-testowanie siły, |
|
Relacje „razem” |
§ Plecy: odpoczynek opierając się o plecy partnera-wspólne kołysanie, § Siad twarzą do siebie: trzymanie rak-ruch i kołysanie,
|
|
Praca grupowa |
§ Trzymanie się za ręce w kole: poruszanie się do przodu/na boki/do tyłu-siedzenie całą grupą.
|
|
Podżegnie grupy |
§ Pożegnanie ciałem – dzieci przesuwają się na pośladkach po dywanie i witają się dłońmi, łokciem, kolanem
|
|
DZIĘKUJEMY | BARDZO |
DZIĘKUJEMY | BARDZO |
DZIĘKUJEMY | BARDZO |
DZIĘKUJEMY | BARDZO |
Komentarze
Prześlij komentarz